اشعار ایام شهادت بی بی

اشعار ایام شهادت بی بی

      هر گوشه ببين نشانه‌ي دلتنگي ست
      هر لحظه من بهانه‌ي دلتنگي ست
      زنده ست تمام خاطراتت بانو
      اين خانه پس از تو خانه‌ي دلتنگي ست
      **
      اين اشک شبانه بوي مادر دارد
      اين چادر و شانه بوي مادر دارد
      با اين همه، باز جاي دلتنگي نيست؟
      سرتاسر خانه بوي مادر دارد
      **
      تو رفتي و بعد از تو چه ها مي بينم
      هر روز بلا پس از بلا مي بينم
      مي ميرم و زنده مي شوم در کوچه
      هر بار که قاتل تو را مي بينم
      **
      بي تو گذرم به دشت و صحرا افتاد
      اين طعنه‌ي تلخ بر زبان ها افتاد
      با نيش و کنايه هر کسي را ديدم
      مي گفت علي هم آخر از پا افتاد
      **
      از رفتن تو تمامشان خُرسندند
      در کشتن من هم، ھمه هم سوگندند
      تنهاي مدينه بي تو تنهاتر شد
      بعد ‌از ‌تو ‌به ‌حا‌ل ‌و روز من مي خندند
      **
      من مانده ام و غروب غم ها بي تو
      با قلب علي چه کرده دنيا بي تو!
      بعد از تو دلي اسير هجران هر شب
      سخت ا‌ست فراق يار اما بي ‌تو ‌... !
      
      يوسف رحيمي
      
      ********************
 
 
      قرار بود ولي...
      
      قرار بود كه بعد از تو جانشين باشد
      قرار بود ولي ... نه ! نشد چنين باشد
      
      قرار بود كسي مثل تو پس از مرگت
      زمام دار امورات مسلمين باشد
      
      نشد كه حكم خلافت – به حكم روز غدير-
      به نام او كه نمادي ست از يقين ، باشد
      
      همان كه در همه جا اوّلين نفر مي شد
      نشد براي خلافت هم اوّلين باشد
      
      كه ماجراي سقيفه امان نداد به او
      وَ دست توطئه نگذاشت اينچنين باشد
      
      ...وَ اين علي ست كه مي رفت سوي نخلستان
      كه بعد فاطمه با چاه همنشين باشد
      
      مطهره عباسيان
      
       **********************
      
      ز تربت گل او بوي سيب مي آيد
      زقبرفاطمه بوي عجيب مي آيد
      
      صداي هق هق يك ابر خسته و تنها
      صداي بارش امن يجيب مي آيد
      
      صداي كيست كه آهسته اشك مي ريزد؟
      صداي گريه مردي غريب مي آيد
      
      علي ست اين كه رود بر مزار فاطمه اش
      مريض عشق كنار طبيب مي آيد
      
      عجيب نيست كه آتش بگيرد اين دريا
      كه بوي سوختن از يك حبيب مي آيد
      
      رضا جعفري
      
     *******************
      
      افتادي و ازدست من کاري نمي آمد
      حتي کسي هم درپي ياري نمي آمد       
      
      آنروز اگر توحامي مولا نمي بودي
      بعد ازشما قطعا علمداري نمي آمد      
      
      زهرا اگربودي و من هم در کنارتو
      با نور تو بانو شب تاري نمي آمد          
      
      بعد از تو زانويم دگر طاقت نمي آرد
      بردوش من با بودنت باري نمي آمد      
      
      اي کاش مي شدپشت در هرگز نمي رفتي
      تا سوي پهلوي تو مسماري نمي آمد
      
      آنروزاگر دستان من را باز مي کردند
      هرگزسراغ تو که بيماري نمي آمد    
      
      سنگيني داغت بروي شانه من گفت
      روي سرت او بود آواري نمي آمد     
      
      زهرا خداحافظ ولي اينجا اگربودي
      هرگزسراغ من گرفتاري نمي آمد      
      
      اين ظلم را با تو اگر اين سان نمي کردند
      تا آخر دنيا عزاداري نمي آمد
      
      مهدي نظري

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: ایام شهادت

برچسب‌ها: اشعار ایام شهادت بی بی مهدی وحیدی
[ 19 / 12 / 1392 ] [ ] [ مهدی وحیدی ]
[ ]