امام زمان (عج)

امام زمان (عج)

اشعار استاد لطیفیان

      باران لحظه های پر از خشکـسالـیَم!
      احساس آبیِ غزلِ احتمالـیَم!

      در این اتاق یک، دو، سه متریم، دلخوشم
      با رنگ آسمانیِ گل های قالـیَم

      تا کی صدای آمدنت طول می کشد؟
      پیغمبر قبیله! امام اهالـیَم!

      دنبال ارتفاعِ خودم آمدم، اگر
      اطراف گیوه های تو در این حوالـیَم

      ای رمز جدول همه ی "جمعه نامه ها "
      تنها جواب آینه های سوالیم!

      یک روز هم اذان تو را پخش می کنند
      از پشت بام حنجره های بلالـیَم

      تو لهجه ی زبان خدایی و من ولی
      از پایه ریزهای زبان های لالیم

      حالا کنار چشم تو لکنت گرفته ام
      من دوستدالمت تو بگو دوست دالیم؟

  **************

     ین هفته هم گذشت تو اما نیامدی
      خورشید خانواده زهرا نیامدی

      از جاده همیشه چشم انتظارها      ‏
      ای آخرین مسافر دنیا نیامدی

      صبحی کنار جاده تو را منتظر شدیم
      ‏اما غروب آمد و آقا نیامدی

      از ناز چشم های تو اصلا بعید نیست
      ‏شاید که آمدی گذر ما نیامدی

      امروزمان که رفت چه خاکی به سرکنیم
      ‏آقای من اگر زد و فردا نیامدی

      فرصت بهانه ای است که پاکیزه تر شویم
      تا روبرویمان نشدی تا نیامدی

      یابن الحسن بیای قنوتم وظیفه است
      دیگر به ما چه آمده ای یا نیامدی

  **************

      ای آخرین توسل سبز دعای ما
      آیا نمی رسد به حضورت صدای ما؟

      شنبه دوباره شنبه دوباره سه نقطه چین
      بی تو چه زود می گذرد هفته های ما

      در این فراق تا که ببینی چه می کشیم
      بگذار چشم های خودت را به جای ما

      موعود خانواده کی از راه می رسی؟
      کی مستجاب می شود "آقا بیای ما" ؟

      کی می شود بیایی و از پشت ابرها
      خورشید های تازه بیاری برای ما

      آقا اگر نیایی و بالی نیاوری
      از دست می رود سفر کربلای ما

  **************       
     امروز آقا بی تو جور دیگری بود
      حتی نگاه یاس ها نیلوفری بود

      خورشید مثل پنج شنبه پا نمی شد
      انگار بین رختخوابش بستری بود

      بر شانه های شمع ها در اول صبح
      تابوت یك پروانه‌ی خاكستری بود

      وضعیت آب و هوا مثل همیشه
      مثل هوای جمعه‌ی پشت سری بود

      اینكه غروب است و كمی بارانیم، نه
      از اوّلش هم روز گریه آوری بود

      در چشم هایم، التماس آخرینم
      ما را به سمت "چشم هایت می بری" بود

      این سال هشتاد و چهار شمسی ما
      آقا چه می شد سالِ خورشیدی‌تری بود

  **************

      اگر چه طبیبی و دوا درست می کنی
      گهی برای خیر ما بلا درست می کنی

      از این طرف همیشه بارها خراب می کنم
      از آنطرف همیشه بارها درست می کنی

      اگرچه من خجل شدم اگر چه سنگ دل شدم
      تو از همین سنگ هم طلا درست می کنی

      من از گناه خسته ام از اشتباه خسته ام
      بجان مادرت بگو مرا درست می کنی؟

      گدای آستانه ات شدن به دست ما نبود
      تو با کریمی خودت گدا درست می کنی

      کنار تو غریبه های شهر نیز راحتند
      تویی که از غریبه آشنا درست می کنی

      اگر بناست بعد از این مرا خراب تر کنی
      از اول این خراب را چرا درست می کنی؟

      از این دلی که سالهاست بندگی نکرده است
      فقط تویی که بنده ی خدا درست می کنی

      تو یک غروب می رسی وگنبد بقیع را
      شبیه گنبد امام رضا درست می کنی

  **************

      مزرعه ی عاشقان به بار می آید
      گریه ی ما یک زمان به کار می آید

      این دل پاییزیم علامت خوبی است
      بعد خزان نوبت بهار می آید

      پای برهنه کنار جاده نشستم
      منتظرم یعنی آن سوار می آید؟

      اهل کرم بر فقیر سخت نگیرند
      مطمئنم با دلم کنار می آید

      حرف بزرگان ما دو تا شدنی نیست
      او که بگوید سر قرار می آید

      بافتن شعر ما به خاطر یار است
      خب چه بگوییم به جای (یار می آید)؟

  **************

      ما منتظریم از سفر برگردی
      یکروز شبیه رهگذر بر گردی

      با کاسه آب و مجمری از اسپند
      ما آمده ایم پشت در برگردی

      وقتی سر شب که رفتنت را دیدیم
      گفتیم نمی شود سحر برگردی

      ما منتظر تو ایم آقا نکند
      یک جمعه غروب بی خبر برگردی

      من گوشه نشین کوچۀ بر گشتم
      ای کاش که از همین گذر برگردی

      پرواز نمی کنیم از اینجا باید
      در فصل نبود بال  و پر بر گردی

      وقتش نرسیده است ای مرد ظهور
      با سیصد و سیزده نفر بر گردی؟!

  **************

      خوب است که عاشق جگری داشته باشد
      آشفتگی بیشتری داشته باشد

      حاجات بهانه است که ما اشک بریزیم
      خوب است گدا چشم تری داشته باشد

      پرواز من این است که یک کنج بیفتم
      این بال بعید است پری داشته باشد

      ای یار سفر کرده نگاه پر لطفت
      وقتش شده بر ما نظری داشته باشد

      گر سنگ دلم باز تعلق به تو دارم
      هر کعبه ای باید حجری داشته باشد

      سر می زنم آنقدر به در تا بگشایی
      خوب است گدا هم هنری داشته باشد

      تو سمت گدا پشت کنی بهتر از این است
      که چشم به دست دگری داشته باشد

      از دور خودت دور مکن چند گدا را
      خوب است که شه دور و بری داشته باشد

      قبل از سفر آخرت ای دوست دلم را
      بگذار به سویت سفری داشته باشد

      انگار بنا نیست ببینم تو را .... پس
      بگذار دلم یک خبری داشته باشد

  **************



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: امام زمان(عج) - موضوع آزاد

برچسب‌ها: امام زمان (عج) مهدی وحیدی
[ 7 / 3 / 1392 ] [ ] [ مهدی وحیدی ]
[ ]