پرسش وپاسخ از مداحان کشور

پرسش وپاسخ از مداحان کشور

 

ادامه سوالات از استاد میرداماد


16 -سلام خواستم بدونم تغذیه درمداحی چطوریه؟ ادبیات ونحوه ی صحبت کردن من بامستمع درحین روضه ضعیفه. گیرمیکنم؛ چکارکنم؟
نمی توان نسخه واحدی تجویز  کرد ولیبرای همه ی حنجره ها پرهیز از آب یخ بسیار مفید است برای تقویت ادبیات کتابهای سید مهدی شجاعی ، دکتر سنگری ، و مرحوم نادر ابراهیمی رامطالعه فرمائید

 17–چیزهای سرد مثل بستنی برای حنجره خطرناک هست یا نه؟
آیا دستگاه های موسیقی را کامل باید یاد گرفت؟
همیشه مضر نیست ولی در مواقعی که سرما خوردید یا بعد مجلس حنجره تان گرم است ضرر دارد .سوال دوم در سوالات قبل پاسخ داده شده است.

18-میخواستم بپرسم برا پیشرفت تو زمینه ی روضه چکار باید کرد؟ من خیلی وقتا تو مجلس نمیدونم فی البداهه تصمیم بگیرم چه روضه ای بخونم مخصوصا اگه بعداز مداح دیگه بخونم لطفا راهنماییم کنید و بگید مشکلم از کجاست؟؟؟
باید حداقل پنج سال از روضه خوانهای توانمند تقلید محض کرد

19 -خواستم از جنابعالی بپرسم چگونه می شودیک روضه خوان خوب و یک مداح خوب شد . بنده حدود 12 سال است در هیات های جوانان شهرمون می خوانم اما گاها مورد تضیف قرار می گیریم چه کنم که آن معنویت و سوز را به مستمع برسانم ؟
مداحی دو بال دارد برای موفقیت :
۱- بال فنی که شامل تمرین و تلاش و دیدن استاد و نشستن پای منبر بزرگان اس
۲- بال معنوی که شامل تقوا و اخلاص و صداقت و .. می باشد.

20 –با سلام و عرض ادب خدمت فرزند فاطمه اقا سید می خواستم اگه میشه چند نكته در مورد روضه خوانی برام بگید.
مراجعه به پاسخ سوالات قبل شود

21 –برای آموزش دستگاه مداحی به کدام استاد درشهرقم یاتهران مراجعه کنیم ؟
استاد چاووشی ؛ حوزه هنری تبلیغات قم


22 – سلام سیدجان من خیلی سبک روضه های شمارادوست دارم خودم هم چندسالی هست که می خونم خیلی سعی می کنم روضم رومثل سبک شما بخونم ولی نمی شه لطفابهم کمک کنید.اگه می شه زود جواب بدید تابه کمک شما خودم روبرای محرم آماده کنم.خیلی دوستون دارم ودوست دارم ازنزدیک شما روملاقات کنم.
مراجعه به سوالات قبل شود

 23 – من 18 سال دارم که یک ساله دارم از شمادر روزه ها و مداحی ها تقلید می کنم آیا تقلید درسته؟ این کار دیر نیست؟ اگر می شودند برای این که پیشرفت کنم مرا راهنمایی کنید؟
سن مناسب تقلید روضه بعد از 25 سالگی است . شما ابتدا بایدمراحل مقدماتی و کلاس های ابتدایی را بگذرانید مثل غزل خوانی ، نوحه خوانی ، مضمون پردازی و ...

 

24 - باعرض سلام وادب خدمت آقاسید بزرگوارمیخواستم از شما سوال کنم بهترین راه برای تقویت وبازشدن تارهای صوتی چیست وآیاداروی خاصی اعم از گیاهی وغیره به این کار کمک میکندچراکه تارهای صوتی این حقیر بعد از مدتی که از مجلس میگذرد دچار خستگی میشه و حالت دو رگه ای به خود میگیره؟

 صداسازی :
الف ) تربیت صدا (روزی حداقل نیم ساعت آرام خوانی)
ب)مراقبت صدا (پرهیز و ورزش )
ج)تقویت صدا: آشنایی با ردیف های آوازی

ادامه دارد ان شاءالله ......

منبع : پايگاه اطلاع رساني خيمه
 



نظرات شما عزیزان:

فرزاد
ساعت0:20---8 مرداد 1394
سلام اقا سید تو مراسم محرم دیوانه واردلم پرپر اقا میشه.دوست دارم بخوانم اما نمیشه.میخوام برم کلاس جایی بلد نیستم.خواهش میکنم راهنمائیم کنید.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: * تجربیات مـداحــان- استاد میرداماد
[ 9 / 12 / 1390 ] [ ] [ مهدی وحیدی ]
[ ]