شب اول ماه

شب اول ماه

هر که دارد سر سودای خدا بسم الله

هر که دارد غم مهمانی ما بسم الله

 

میزبانان سحر منتظر مهمانند

هر که خواهد سحر اهل بکا بسم الله

 

چشمه ی آب حیات است مناجات سحر

هر که دارد طلب آب بقا بسم الله

 

ماه ها منتظر ماه مبارک بودیم

آمد ای منتظران ماه خدا بسم الله

 

سفره بندگی ماه خدا پهن شده

سفره ماست کنار شهدا بسم الله

 

دیده وا کن که خدا در بر ما بنشسته

همنشین است خدا با فقرا بسم الله

 

شد هلال مه دلدار حلال همگان

رویت یار حلال است تو را بسم الله

 

دست ابلیس که بسته است امان ازاین نفس

باید ای نفس کنی ترک خطا بسم الله

 

یادی از تشنگی روز قیامت باید

باب افطار گشوده ست به ما بسم الله

 

میهمان خانه ارباب کرم ماه خداست

ایها الناس سوی آل عبا بسم الله

 

روزه یعنی عطش روضه ی لب های حسین

هرکه دارد طلب خون خدا بسم الله

 

رحمت واسعه اینجاست سر کوی حبیب

هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله

 

در رکاب پسر فاطمه باید جان داد

هر که خواهد شود اینگونه فدا بسم الله

 

محمود ژولیده

**************************
 

دل و ياد خدا الحمدلله

سر وشور و دعا الحمدلله

 

پس از عمري رفاقت با بدي ها

من و ياد خدا الحمدلله

 

به پايم بند و زنجير گنه بود

شدم ناگه رها الحمدلله

 

من و پرونده اي يكسر تباهي

نشد چون بر ملا الحمدلله

 

نباشد قابل اين میهماني

من و ماه  خدا الحمدلله

 

ز درد معصيت بيمار بودم

دل و دارالشّفاء الحمدلله

 

كسي در ظلمت اين سينه گاهي

مرا ميزد صدا الحمدلله

 

ازآن دل مردگي بي هويت

رسيدم تا كجا الحمدلله

 

دلم دنبال خود اينجا كشانده

نگاهي آشنا الحمدلله

 

كجا ديدي سلطاني نشيند

كنار يك گدا الحمدلله

 

سحر ها بعد از اين ياد تو هستم

امير هل اتي الحمدلله

 

يقين دارم شبي آيي سراغم

گل خيرالنّساء الحمدلله

 

اگر نوشم ز صهباي شهادت

شوم بهرت فدا الحمدلله

 

بدست خويش خاكم گر نمايي

به صحن كربلا الحمدلله

 

**

اگر شاعر این شعر را میشناسید لطفا اطلاع دهید


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: ماه رمضان ومناجات باخدا
[ 30 / 3 / 1391 ] [ ] [ مهدی وحیدی ]
[ ]