اشعار مناجات با خدا در ماه مبارک رمضان


        شب احیا فقط وردم همین است
      ذکر امیرالمومنین حصن حصین است

      دیگر نمی آید ز کوفه آن اذانش
      امشب عزای مرتضی مولای دین است

      من آمدم آلوده و با دست خالی
      امّا خدایم رحمتٌ لِلعالمین است

      در منجلاب معصیت افتاده ام من
      ای چاره ساز من ببین شیطان کمین است

      قرآن به سر کردم،مقرّب در سرایت
      از بس خطا کردم دل آقا غمین است

      با یاد روز واقعه اشکم چو زمزم
      بر گونه هایم جاری و حکمت در این است

      دیدم کنار علقمه دستی جدا شد
      زهرا کنار پیکرش، مادر غمین است

      یک لحظه یاد آورده ام در ظهر عاشور
      عرش خدا گویی فتاده بر زمین است

      وقتی که شمر روسیاه آمد به مقتل
      در دل ز بغض مرتضی،دنیای کین است

      دیدم غروب و خیمه و آتشفشانی
      در هر طرف یک دامنی پر آتشین است

      دیدم سه ساله در خرابه آرمیده
      این زجر ملعون در پی طفل حزین است

      سالار زینب را ببین شیب الخضیب است
      افضل ترین ذکر شب قدرم همین است

      بعد از تمام روضه ها ،(عَجِّل فَرَج) گو
      زیرا اجابت در دعای آخرین است

     محمدمهدی عبدالهی

********************


      غروب شد ؛ لک صُمنا در این سرا پیچید
      میان خانه ی دل عطر ربنا پیچید
      
      در این بهار مناجات عاشقان هر شب
      نصبتُ وجهیِ سائل به هر کجا پیچید
      
      شنیده ام که میایی به دستگیری من
      صدای پای تو در این برو بیا پیچید
      
      مرا علی به درِ خانه ی تو آورده
      خوشم که شاه نجف نسخه ی مرا پیچید
      
      دگر جواب بده بالحسین های مرا
      ببین که در نفسم بوی کربلا پیچید
      
      دوباره ی روضه ی مادر دوباره روضه ی در
      صدای خسته ی طفلی به کوچه ها پیچید
      
      تو را بر آن ورمِ کتف خسته عفوم کن
      به جان مادر پهلو شکسته عفو کن
      
      اگر شاعر این شعر را میشناسید لطفا اطلاع دهید

********************


       در من سراغي جز گُنه كاري نداري
      جا مانده تر از من گرفتاري نداري
      
      با اين همه حالا كه برگشتم گلايه
      از توبه هاي زشتِ تكراري نداري ؟
      
      تو آنقدر خوبي كه حتي از نشستن
      با بنده­ي آلوده ات عاري نداري
      
      با رو سياهِ مستحقِ سرزنش هم
      قصدي به غير از آبروداري نداري
      
      نه قهر، نه خط و نشان با اين همه جُرم
      از من به جز آمرزش اصراري نداري
      
      كِي سخت گيري مي كني با اين كه پيداست
      شرمنده تر از من بدهكاري نداري
      
      گفتي كه هر كس ميهمانت شد عزيز است
      يعني كه به خوب و بدش كاري نداري
      
      درهاي دوزخ بستي و نازم خريدي
      انگار كه اصلاً گنه كاري نداري
      
      در سفره­ي پر فيضِ اين شبهايِ رحمت
      جز دستگيري غيرِ ستاري نداري
      
      بايد كه خيلي پَست باشم اين شبِ قدر
      گر شك كنم كه دوستم داري نداري
      
      عليرضا شريف

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: مناجات باخدا

برچسب‌ها: اشعار مناجات با خدا در ماه مبارک رمضان
[ 25 / 4 / 1393 ] [ ] [ مهدی وحیدی ]
[ ]