اشعار حرکت کاروان امام حسین(ع) از مدینه به مکه

اشعار حرکت کاروان امام حسین(ع) از مدینه به مکه


    از زبان حضرت ام البنین(س) خطاب به آقا قمر بنی هاشم(ع)

      
      قصد کرده است از وطن برود
      پنجمین رکن پنج تن برود

      این حسین است که غریب شده
      کاش می شد که با حسن برود

      او به هر حال می شود عریان
      چه نیازی ست با کفن برود!

      هر چه کردند جان معجر من
      نگذاری که پیرهن برود

      قسمت می دهم اجازه نده
      شمر با پا روی بدن برود

      نگذاری که نیزه کندی
      جای پهلوش بر دهن برود

      نکند بی حسین برگردی
      نکند آبروی من برود

  علی اکبر لطیفیان

***************


      دو بیتی ها
       
      گل باغ جنان بودیم و رفتیم
      پیمبر را نشان بودیم و رفتیم
      مدینه ای تمام خاطراتم!
 (اگر بار گران بودیم و رفتیم)

      ***
      وداعی تلخ کردم با پیمبر
      نهادم صورتم بر قبر مادر
      دلم تنگ حسن شد ای خدایا
      بقیع رفتم برای بار آخر
    
      ***
      نوایی می زند آتش به سینه
      رود همراه بابایش سکینه
      رسد روزی که بی بابا بیاید!
      خداحافظ... خداحافظ مدینه
    
      ***
      دل بی تاب را تابی بیاور
      شبم تاریکه، مهتابی بیاور
      شده اُم البَنین وقت جدایی
      برای بدرقه آبی بیاور
     
      ***
      ببین زینب که جانی در تنم نیست
      دگر چاره به غیر از رفتنم نیست
      چنان در این سفر غارت شوم من
      که حتی بنگری پیراهنم نیست
     
      ***
      بود تا همره من أشجع النّاس
      کجا و کی کنم من درد، احساس؟!
      ز چشم بَد نگهدارش خدایا
      که گردد خیمه غارت بعد عباس
     
      ***
      نباشد این وداع آخر من!
      بگفتا رازهایی مادر من
      شود گودال جمع پنج تن جمع
      نَهَد بر دامنش مادر، سر من
    
      ***
      خدایا هم علیمی هم خبیری
      پذیرفتم هر آن چه می پذیری
      برای ما شهادت بوده عادت
      ولی ای وای از داغ اسیری
    
      ***
      دل ارباب از هجران کباب است
      رقیه در بَرَش طفل رباب است
      پدر گفتا: که خوش باشی عزیزم
      بدان روزی رسد جایت خرابه است

    علی اصغر انصاریان



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: حرکت کاروان از مدینه به مکه

برچسب‌ها: اشعار حرکت کاروان امام حسین(ع) از مدینه به مکه مهدی وحیدی
[ 6 / 3 / 1393 ] [ ] [ مهدی وحیدی ]
[ ]