اشعار امام زمان(عج) در فاطمیه

اشعار امام زمان(عج) در فاطمیه


      شبی ای کاش چشمم فرش می شد زیر پای تو
      و من قربانی چشم تو می گشتم، فدایِ تو

      به مژگان می زدم جارو کف کفش تو را امّا
      به جنت هم نمی دادم، کفی از خاک پای تو

      برای قلب مجروحم کمی تو روضه می خواندی
      میان اشک می مردم، به پای روضه های تو

      دلم می خواست مثل گل شبی بودی در آغوشم
      از این رو می بردم حسرت همیشه بر عبای تو

      هوای چشم های من همیشه تا ابد ابری است
      که دارم در دلم یاد تو و در سر هوای تو

      به یاد نرگس بیمار تو یک عمر بیمارم
      ندارد سینه ی زخمی شفا غیر از شفای تو

      گرفته کعبه رونق بس که گردیده به گرد تو
      صفا حتی صفا را وام دارد از صفای تو

      الا ای آخرین منجی، امام جمعه دنیا
      همین جمعه بیاید کاش از کعبه صدای تو

سید محمد جوادی


***********************


      مست می از جام ولاییم ما
      شامل الطاف خداییم ما

      تا که نسیمی ز تو آرد صبا
      منتظر باد صباییم ما

      خیمه ی سبزت شده باب المراد
      بر در این خیمه، گداییم ما

      گر نفس پاک تو بر ما رسد
      رایحه ی عقده گشاییم ما

      ای لب تو چشمۀ آب بقا
      تشنه لب آب بقاییم ما

      تا که دعا بهر فرج می کنیم
      بنده ی محبوب خداییم ما

      تا که ولای تو به دل های ماست
      از قفس غصه رهاییم ما

      ای همه سرمایۀ ما عشق تو
      در غم عشق تو فناییم ما

      بر نفس لیل و نهارت قسم
      منتظرت صبح و مساییم ما

      ای همه خوبی نظری کن به ما
      بی کس و بی برگ و نواییم ما

      صاحب عزای غم زهرا بیا
      سینه زن خیرالنساییم ما

      عزت ما اشک غم فاطمه است
      شکر خدا اهل بکاییم ما

  (ما که به غیر از تو نداریم کس)
  (ای شه خوبان تو به فریاد رس)

سید مجتبی شجاع


***********************


      چون ابر بهار بی قرارش هستیم
      ما پشت به پشت سوگوارش هستیم
      از مادر ما كسی سراغی دارد؟
      دنبال نشانی از مزارش هستیم
      ***
      ای آن كه همیشه بر لبت زمزمه است
      چشمان قشنگت آیه ای محكمه است
      بازا و به روی قطعه سنگی بنویس
      این قبر غریب مادرم فاطمه است
      ***
      پنهان مكن آن عاطفه ی پستت را
      آن چشم چپ و نگاه بد مستت را
      سیلی زده ای شكسته ای پهلویی
      من آمده ام كه بشكنم دستت را

وحید قاسمی

***********************


      خبری می رسد از راه خبر نزدیک است
      آب و آیینه بیارید سحر نزدیک است

      طبق آیات و روایات رسیده ای قوم!
      جمعۀ آمدن او به نظر نزدیک است

      عاقبت فصل زمستان به سر آید روزی
      باز هم گل دهد این باغ ثمر نزدیک است

      قطره چون رود شود راه به جایی ببرد
      به دعای فرج جمع اثر نزدیک است

      با ظهورش حرم فاطمه را می سازیم
      بار بر بند برادر که سفر نزدیک است

      راه دور دل ما تا به در خیمۀ او
      از در خانۀ زهرا چقدر نزدیک است

      آه گفتم که در خانه و یادم آمد
      غربت مادر و اندوه پدر نزدیک است

      گر چه از آتش در سوخته جانم اما
      بیشتر روضۀ کوچه به جگر نزدیک است

      باز کابوس سراغ پسری آمده است
      باز می لرزد و انگار که شر نزدیک است

      مادرت را ببر از رهگذر نامردان
      کوچه بند آمده از کینه خطر نزدیک است

      تا که افتاد زمین زلزله در عرش افتاد
      هاتفی گفت: قیامت به نظر نزدیک است

      دو قدم رفته نرفته نفسش بند آمد
      پسرش گفت بیا، خانه دگر نزدیک است

      ***
      داغ مادر به جگر می رسد اما انگار
      اثر داغ برادر به کمر نزدیک است

وحید قاسمی

***********************
       
      هوای شهر بهاری ولی غم انگیز است
      بهار اگر تو نباشی شبیه پائیز است

      دلم هوای تو کرده چه میشود آیی
      ببین که کاسه صبرم ز غصه لبریز است

      قسم به عصمت زهرا کسی که در قلبش
      ولایت تو ندارد فقیر و بی چیز است

      به انتظار قدومت مسافر زهرا
      ببین که جمعه به جمعه گدا سحر خیز است

      به عالمی نفروشم دمی ز حالم را
      که انتظار فرج قیمتی ترین چیز است

      شنیده ام که به سختی جدا شدند از هم
      در شکسته که با مادرت گلاویز است

      فقط تویی که زیارت نموده ای هر شب
      امام زاده ی نازی که بین دهلیز است

      یگانه مرهم یاس شکسته سینه بیا
      غریب خسته دل و دلبر مدینه بیا

محمود مربوبی


***********************


      من پسر خون خدا مهدی ام
      طالب خون شهدا مهدی ام

      مادر من مادر خون خداست
      مادر من ائمه را مقتداست

      مادر من امّ ابیها بود
      مادر من حضرت زهرا بود

      مادر من بهشت احمد بود
      روح دو پهلوی محمد بود

      مادر من سیدة الانبیاست
      دائرة المعارف کبریاست

      مادر من اسوۀ صبر و رضاست
      آینۀ پیمبر و مرتضاست

      عصمت حق، همسر حبل المتین
      امّ نبی، امّ کتاب، امّ دین

      مادر من روح نماز شب است
      حاصلی از تربیتش زینب است

      مادر من حسین می پرورد
      دامن پاک او حسن آورد

      مادر من دست یدالله بود
      دست مگو هستِ یدالله بود

      مادر من بود و نبود علی ست
      مادر من یاس کبود علی ست

      مادر من فدایی حیدر است
      شاهد او نالۀ پشت در است

      مادر من کیست امید علی ست
      مادر اولین شهید علی ست

      مادر من چو مرغ بی بال شد
      مثل کتاب وحی، پامال شد

      حیف از آن نخل که بی برگ شد
      اول زندگی جوان مرگ شد

      حیف که ناموس خدا را زدند
      مادر مظلومۀ ما را زدند

      حیف از آن سینه که در خون نشست
      حیف از آن دست که دشمن شکست

غلامرضا سازگار

***********************


      راهت نمی افتد به ما انگار یک بار
      بر روی چشمانم قدم بگذار یک بار

      دیدند خیلی ها تو را، اما نبوده
      سهم نگاه من از آن بسیار یک بار

      بین بساطم نیست آهی که بگیرد
      چشم خریدار تو را ای یار یک بار

      یابن الحسن هایم جواب آیا ندارد؟!
      پاسخ بده بر این همه تکرار یک بار

      این عاصی بر روی خاک افتاده را هم
      در زمرۀ دلدادگان بشمار یک بار

      نا قابل است اما دعا دارم همیشه
      خرج تو گردد جان بی مقدار یک بار

      ای کاش می شد که برای ما بگیری
      وقت ملاقاتی از آن بیمار یک بار

      بد دید از همسایه ها اما نیفتاد
      او از لبش "الجار ثُم الدار" یک بار

      با دردها می ساخت اما دم نمی زد
      از زخم های آتش و مسمار یک بار

محمد بیابانی

***********************


      از همه سو می دمد، نور تجلّای تو
      غایبی و عالمی ست، محو تماشای تو

      تا که نهم از شرف، پا به سر آسمان
      کاش که می شد سرم، خاک کف پای تو!

      روی به هر سو کنی، پای به هر جا نهی
      در سر ما شور توست، در دل ما جای تو

      سرو قدان قائمند تا تو قیامت کنی
      ای نگه فاطمه بر قد و بالای تو!

      خیز و بر آر از جگر بانگ "اَنَا المنتقم"
      تا همگان بشنوند از حرم، آوای تو

      زنده شود از دمت، روح هزاران مسیح
      دل ببرد از کلیم، نطق دل آرای تو

      از حرم فاطمه تا صف کرببلاست
      چشم دو شش ماهه بر قامت رعنای تو
 
      موسی سینای جان، چهره عیان کن عیان
      تا که شود عالمی طور تجلّای تو

      آرزوی فاطمه بانگ "اَنَا المهدی ات"
      عقده گشای علی، دست توانای تو

      آینه بگشا دمی تا که کند هر دمی
      چارده آیینه نور، جلوه ز سیمای تو

 "میثم" اگر می چکد، از نفسش شهد جان
      میوۀ نخلش بود، شاخۀ خرمای تو

غلامرضا سازگار

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: امام زمان(عج) - مناسبت ها

برچسب‌ها: اشعار امام زمان(عج) در فاطمیه مهدی وحیدی
[ 24 / 11 / 1392 ] [ ] [ مهدی وحیدی ]
[ ]