دودمه فاطمیه

دودمه فاطمیه

 

بعد از شهادت حضرت زهرا (س)

دودمه

 

ای خدا دادم ز کف هم غنچه و هم لاله را       آه و صد واویلتا

محسن شش ماهه و زهرای هجده ساله را    آه و صد واویلتا

******

فاطمه رفتی و خون از ماتمت دلها شده     محشر کبری شده

شوهر مظلوم تو بی مونس و تنها شده     محشر کبری شده

******

ای فاطمه جان خیز و نگر ساقی کوثر    امان از دل حیدر

شد بیت ولا غرق عزا در غم مادر         امان از دل حیدر

******

از غمت زانوی خود را به بغل می‌گیرم     بی تو من می‌میرم

بعد تو فاطمه جان از همه عالم سیرم     بی تو من می‌میرم

 

***************

دم پاره

 

دیگر علی تنها شده      مدینه بی زهرا شده



********************************

شام غریبان حضرت زهرا (س)

دودمه

 

آهسته بده غسل تو این پیکر خسته    خداحافظ علی جان

از ضربت در بازو و پهلو بشکسته          خداحافظ علی جان

******

غسل زهرای جوان کوه ولایت را شکست    وای بر حال علی

بازوی زخمی او را دید علی از پا نشست     وای بر حال علی

******

دست ساقی در طواف بازوی کوثر شده   چشم عالم تر شده

وقت غسل فاطمه یا مردن حیدر شده      چشم عالم تر شده

 

***************

دم پاره

 

زهرای من جانم به لب رسیده      در زیر تابوتت قدم خمیده

******

شد کشته آن حبیبه ی الهی     خونابه ی کفن دهد گواهی

******

ای وای من ای وای من       زهرای من زهرای من



********************************

روز شهادت حضرت زهرا (س)

دودمه

 

عصمت کبرای حق شد کشته در راه ولا    فاطمه خیرالنساء

می‌شود مهمان بابا دل غمینِ مرتضی      فاطمه خیرالنساء

******

دیده وا کن تا که اشکم را ببینی فاطمه         کلمینی فاطمه

بعد از این من هستم و خانه نشینی فاطمه   کلمینی فاطمه

******

مادر سادات یارب در میان بستر است    لحظه‌های آخر است

تازه آغاز زمان بی کسی حیدر است     لحظه‌های آخر است

 

***************

دم پاره


کشتند زهرا را      ام ابیها را

******

شد کشته غمخوار علی وای وای    تنها طرفدار علی وای وای

******

ای وای من ای وای من       زهرای من زهرای من



********************************

شب شهادت حضرت زهرا (س)

دودمه

 

رسیده جان من بر لب علی جان     حلالم کن علی جان

ز دنیا می‌روم امشب علی جان       حلالم کن علی جان

******

این تو و این کودکان خسته حالم یا علی    کن حلالم یا علی

گوییا دیگر شده وقت وصالم یا علی          کن حلالم یا علی

******

ای چراغ خانه ی خاموش من زهرا مرو      فاطمه تنها مرو

می‌کنی خانه نشینم دختر طاها نرو        فاطمه تنها مرو

******

امشب نفس فاطمه مانده است به سینه     امان از دل مولا

فردا ز غمش گریه کند شهر مدینه               امان از دل مولا

******

می رود امشب ز خانه یار هجده ساله ام              غرق اشک و ناله ام

پیش چشمم چیده شد هم غنچه و همه لاله ام    غرق اشک و ناله ام


 ***************

دم پاره


من می‌روم سوی جنان علی جان         جان تو و این کودکان علی جان

******

تازه جوان مادرم        وای مرو از برم



********************************

بستر شهادت حضرت زهرا (س)

دودمه

 

به بستر فاطمه افتاده بی تاب       چو شمعی می‌شود آب

نمی‌آید به چشمانش دگر خواب    چو شمعی می‌شود آب

******

بستر نشود مرهم انسیه ی حورا    شکسته دل زهرا

بیماری زهراست غم غربت مولا      شکسته دل زهرا

******

محرم من از چه رو می‌گیری از روی علی    آه بانوی علی

با تماشایت گرفته لرزه زانوی علی            آه بانوی علی

******

ای صورت نیلی تو مهتاب شب تار     مه حیدر کرار

از محرم خود آینه پنهان مکن ای یار    مه حیدر کرار

 

***************

دم پاره

 

آماده ی شهادتم علی جان       قاتل کند عیادتم علی جان

******

فاطمه جان قامت تو خمیده        رنگ از رخ زینب تو پریده



********************************

اذان بلال حبشی

دودمه

 

بعد پیغمبر شده سرو قد زهرا هلال         ای اذان گو ای بلال

چون الف بودم قد رعنای من گردیده دال   ای اذان گو ای بلال

******

با اذانت زنده کردی یاد احمد را بلال        مادرم رفته ز حال

بس نما تا که نرفته از مدینه خسته بال    مادرم رفته ز حال



********************************

زیارت شهدای احد

دودمه

 

ای عموجان حمزه روز درد و هجران آمده     بر لبم جان آمده

فاطمه با چشم گریان بیت الاحزان آمده      بر لبم جان آمده

******

ای عموجان بعد تو شیر خدا نتها شده    قامت دین تا شده

اجر اهلبیت احمد سیلی اعدا شده        قامت دین تا شده



********************************

منع گریه و بیت الاحزان

دودمه

 

می کنم با اشک خود در بیت الاحزانم قیام   بهر یاری امام

زندگی را می‌کنم با گریه بر دشمن حرام      بهر یاری امام



********************************

کوچه بنی هاشم و غصب فدک

دودمه

 

بین کوچه مادرم افتاده می‌خواهد کمک   زخم من خورده نمک

بشکند دستی که زد او را سر باغ فدک    زخم من خورده نمک

******

در میان کوچه بند آمد صدای مادرم         پیش چشمان ترم

شانه‌های کوچک من شد عصای مادرم   پیش چشمان ترم

******

شاهد روی کبود حضرت خیرالنساء      پور حیدر مجتبی

آسمان را دیده افتاده میان کوچه ها    پور حیدر مجتبی

 

***************

دم پاره

سیلی چو بر صورت زهرا رسید     مظلومی علی به امضا رسید



********************************

آتش زدن در و دیوار

دودمه

 

آتش افتاده به جان درب و دیوار حرم         شد شهیده مادرم

ریسمان بسته عدو بر دست‌های حیدرم   شد شهیده مادرم

******

نوگل شش ماه یا رب پرپر از مسمار شد   یابن الزهرا العجل

قتلگاه فاطمه بین در و دیوار شد             یابن الزهرا العجل

******

بین این دیوار و در شد قتلگاه فاطمه   ابتا یا ابتا

گشته یاری علی تنها گناه فاطمه      ابتا یا ابتا

******

شعله ی آتش کجا و جسم ناموس خدا   ناله زد فضه بیا

بین دیوار و در خانه شده محسن فدا      ناله زد فضه بیا

******

محبوبه ی ذات ازلی پشت در افتاد        به عالم شرر افتاد

شد بسته یدالله و ز دستش سپر افتاد   به عالم شرر افتاد

******

یک کوچه باریک کجا این همه لشکر   مزن قنفذ کافر

بازوی حمایت گر مولا شده پرپر         مزن قنفذ کافر

 

***************

دم پاره


زهرا فتاده بر زمین وای وای    علی شده نقش زمین وای وای

******

یا رحمه للعالمین        زهرا شده نقش زمین

******

به خانه ی زهرا شرر فتاده     زهرای اطهر پشت در فتاده



********************************
 
فاطمیه آمد و مولا شده خانه نشین       یا امیرالمومنین

ای زبانم لال شد یاس نبی نقش زمین   یا امیرالمومنین

******

گرد هم آیید مردم تا عزاداری کنیم     فاطمیه آمده

در کنار حیدر از زهرا پرستاری کنیم    فاطمیه آمده


***************

دم پاره

فاطمه ام ناموس کبریایم       شهیده ی مکتب انبیایم

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: حضرت فاطمه(س)
[ 30 / 11 / 1394 ] [ ] [ مهدی وحیدی ]
[ ]