نوحه،زمزمه،شور..شهادت امام رضا (ع) بهمراه سبک اجرا

نوحه،زمزمه،شور..شهادت امام رضا (ع) بهمراه سبک اجرا

 شهادت امام رضا(ع)

نوحه

(به سبک وای وای ای دلبر ظاهر و باطن)


وای وای ، كسی نمی باشد به یادم

وای وای ، بگو كجا هستی جوادم

ای پسرم بیا تماشا

ببین علی موسی الرضا را

من عاقبت افتادم از پا

واویلتا آه و واویلا

******

وای وای ، چون لاله ی خشكیدهام من

وای وای ، از بس به خود پیچیدهام من

بگو كجایی قرص ماهم

چون مانده بر راهت نگاهم

شد قصر مامون قتلگاهم

واویلتا آه و واویلا

******

وای وای ، پیچیـده امشب بوی زهرا

وای وای ، من میروم به سوی زهرا

بر خاك حجره در سجودم

شد دیدنی شمع وجودم

من زائر یاس كبودم

واویلتا آه و واویلا

******

وای وای ، جواد من رو سوی من كن

وای وای ، بیا بیـا مرا كفن كن

میسوزد از سر تا بپایم

من كشته زهر جفایم

هر لحظه یاد كربلایم

واویلتا آه و واویلا

 

دریافت سبک



*************************


­­ شهادت امام رضا (ع)

زمزمه

 (به سبک من امام و الساجدینم)


من دگر از پا فتادم         كس نمیباشد بیادم

چشم من باشد براهت    در كجایی ای جوادم

در كجا هستی بگو ای نازنین

تو بیـا جان دادن من را ببین

بارها من مثل زهرا مادرم

در میان ره شدم نقش زمین

وای من ای وای من ای وای من

­­­­­­­­******

من غریب این دیارم    من كسی جز غم ندارم

من گره گشایم امـا     صد گره خورده به كارم

ای كه مـانند گل یاسی مرا

ای كه تو عشقی و احساسی مرا

بس كه در حجره به خود پیچیدهام

بیم آن دارم كه نشنـاسی مرا

وای من ای وای من ای وای من

­­­­­­­­******

این من و این آه سینه    این من و این زهر كینه

در كجایی قرص ماهم         كن نگاهم از مدینه

شاهد جان دادنم تنها خداست

لحظههای آخر عمر رضاست

نور چشم من تماشا كن ببین

هر دو چشم من به سوی كربلاست

وای من ای وای من ای وای من

******

من كه میسوزم سرا پا    حال من دارد تماشا

آسمان حجره من            پر شده از بوی زهرا

كس نمیداند چه آمد بر سرم

بسته شد كم كم دو چشمان ترم

در میان سینه تا دارم نفس

دائماً در ذكر مـادر مادرم

وای من ای وای من ای وای من

 

دریافت سبک




*************************8

شهادت امام رضا(ع)

زمینه


 
آخر محرم و صفر دوباره       دِلَمو تا مشهدُ الرضا آوردم

پیراهن مشکی و این شال عزامو    به امانات درِ حرم سپردم

خداحافظ خداحافظ نوحه خون و سینه زن ها

خداحافظ خداحافظ اجرتون با خود آقا

یک خونم تو مشهد و    یک خونم تو کربلاس

اربابم حسین و         سلطانم امام رضا

السلطان ابا الحسن

 ******

 هر کسی برات کربلا گرفته     رفته مشهد از امام رضا گرفته

چه شلوغه کنار پنجره فولاد   گمونم باز یه مریض شفا گرفته

حرم این خونواده شده قبله برا مردم

توی ایران میدرخشن شاه چراغ و مشهد و قم

داره تاج سروری   هر کی اینجا نوکره

مزد زائرای تو     با موسی بن جعفره

السلطان ابا الحسن

******

دم سقا خونه ی تو یادم افتاد    تشنه لب رو خاکا دست و پا زدی تو

شبیه حسین و روضه ی جَوونش          علیِ اکبرت و صدا زدی تو

سفره های این دو ماهه جمع میشه با دست زهرا

کاش ببینم سال دیگه باز محرم رو ایشالا

یادت باشه که سه بار    وعده دادی ای آقا

من که اومدم تو هم          وقت مُردنم بیا

السلطان ابا الحسن

 

دریافت سبک



***************************

مناجات با امام رضا(ع)

زمزمه - واحد
 

رو میکنم با چشم تر    به مشهدِ امام رضا

دلم همش پَر می کِشه   تا گنبدِ امام رضا

آه خوشا به    حالِ زائرای تو

منم غلامِ        نوکرای تو

امام رضا فدات شم      فدای رویِ ماهت

دعا کن آقا که منم      شهید بشم تو راهِت

یا ضامن آهو

******

پنجره فولادِت آقا    به درد عاشقا دواس

مشهدِ تو برای ما       مدینه و کرببلاس

آه  من اومدم با    دو دستِ خالی

عنایتی یا         مَولَی الموالی

فقیرِ عاصی و بَدَم    خوب میدونی آقاجون

تو سائلا رو از خونَت     نمی رونی آقاجون

یا ضامن آهو

******

بشنو نوای عشقه یا     ابا الجوادِ عاشقات

زیر لَحَد امام رضا       بِرِس به داد عاشقات

   آه   میون قبرم       ای هل اتایی

بیچاره میشم       اگر نیایی

به حَشر و میزان و صراط     ای بر دو عالم ارباب

به حق زهرا (س) مادرِت   سینه زنات رو دریاب

یا ضامن آهو

 

دریافت سبک




******************************

شهادت امام رضا(ع)

نوحه- زمینه - واحد - شور

 

(به سبک اربعین شاه مظلومان)

 

حجّت حق حاکمِ مُلک قضا    یا علی موسی الرضا

جان زهرا و علیِّ مرتضی      یا علی موسی الرضا

شمسِ نورِ ولا     دل به تو مبتلا

مشهدت بهر ما     کعبه و کربلا

سیّدی یا رضا...

******

زهرِ مامونِ لعین از ظلم و کین    قاتلِ جانت شده

کائنات و ما سِوی و کبریا          دیده گریانت شده

در عزای شما       محشری شد به پا

بین حجره چرا    می زدی دست و پا

سیّدی یا رضا...

******

نور چشمت از مدینه آمد و    خوش در آغوشت کشید

دیده ی تو وقت جان دادن دگر          روی قاتل را ندید

وا مصیبت از آن      کشته ی بی امان

تیغِ شمر و سنان         خنده کوفیان

یا حسین یاحسین...

 

دریافت سبک

این شعر به چهار سبک اجرا گردیده است



****************************

شهادت امام رضا(ع)

زمزمه-واحد جفت (سنتی)

(به سبک آمدی خوش آمدی)

 

زد آتش بر جگرت زهر جفا امام رضا

در حجره از چه زدی تو دست و پا امام رضا

غریب آقا غریب آقا غریب آقا غریب آقا

******

سوگ تو حال بهاران را خزانی می کند

حضرت زهرا برایت نوحه خوانی می کند

غریب آقا غریب آقا غریب آقا غریب آقا

******

سر به خاکِ بی کسی نهاده ای یابن الزهرا

بمیرم که در غربت جان داده ای یابن الزهرا

غریب آقا غریب آقا غریب آقا غریب آقا

******

بوده ای دمِ آخر به یاد جدّ غریبت

می سوزد هر دلی از روضه ی یابن الشبیبت

غریب آقا غریب آقا غریب آقا غریب آقا

******

ای مردم بر پسر فاطمه شد ظلم و جفا

جدّ من در قتلگه سرش جدا شد از قفا

غریب آقا غریب آقا غریب آقا غریب آقا

 

دریافت سبک


*******************************

شهادت امام رضا(ع)

نوحه

(به سبک پوشیده رخت سیه)



ای بضعه ی مصطفی ضامن آهو

کشته ی زهر جفا ضامن آهو

دارد دل زهرا شور و نینوایی

ثامن الائمه گشته فدایی

واویلا واویلا آه و واویلا

******

مثل مادر داده جان در ره معبود

عجّل وفاتی ذکرِ روی لبش بود

عالَم از ناله اش زیر و زبر شد

از کینه ی مامون پاره جگر شد

واویلا واویلا آه و واویلا

******

غرق شراره شد جان و تنت آقا

به قربان دست و پا زدنت آقا

روی خاک حجره داری نوایی

زنده شد خاطرات کربلایی

واویلا واویلا آه و واویلا



 
******************************

شهادت امام رضا(ع)

نوحه

(به سبک حاج ناظم)

 

عزای ثامن الحجج رسیده

تر شد دو چشمِ مادرِ شهیده

در عزای پسر ، خون رَوان از بَصَر

امام مسلمین رضا جان

کشته ی زهر کین رضا جان

واویلا واویلا واویلا

******

به محضرت مَه آمد و گریه کرد

جوادَت از رَه آمد و گریه کرد

شد خزان گلشنش ، سرت بر دامنش

دلها بسوزد بهر دلبر

حسین و داغ علی اکبر

واویلا واویلا واویلا

 

دریافت سبک



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: امام رضا(ع)
[ 8 / 9 / 1395 ] [ ] [ مهدی وحیدی ]
[ ]